بلبرینگ | انواع بلبرینگ | قیمت بلبرینگ

«بلبرینگ» ، «قیمت بلبرینگ»، «انواع بلبرینگ»

بلبرینگ | انواع بلبرینگ | قیمت بلبرینگ

«بلبرینگ» ، «قیمت بلبرینگ»، «انواع بلبرینگ»

بلبرینگ خود تنظیم(Self-aligning ball bearings)

بلبرینگ 1000 و 2000 در ردیف بلبرینگهای خود تنظیم(Self-aligning ball bearings) قرار دارند و یک سری مشخصات ظاهری دارند که با بلبرینگ های دیگر متمایز میباشند که این مشخصات در بعضی موارد با بلبرینگهای دیگه به یک شکل میباشند مثل ساچمه های کروی که در آن بکار رفته است و نیروی وارده با استفاده از ساچمه ها انتقال پیدا میکنند . این بلبرینگ ها (1000 و 2000) به اصطلاح کمربندهای ساچمه ها به صورت کمر شکن میباشند و یا گردون میباشند که بیشترین مصرف آنها در کشاورزی و صنعتی میباشد .

بلبرینگ خود تنظیم(Self-aligning ball bearings)
بلبرینگ خود تنظیم(Self-aligning ball bearings)

این بلبرینگها بر دو نوع میباشند که طراحی آنها برای مصارف مختلف فرق میکند :

بلبرینگ (1000و2000)ساده

بلبرینگ (1000و2000) کنیک

بلبرینگ خودتنطیم ساده طوری طراحی شده که d یا قطر داخلی آنها از هر دوطرف یکی میباشد عین بلبرینگهای دیگر ولی بلبرینگهای خودتنظیم کنیک قطر داخلی آنها طوری طراحی شده که اندازه ی d از یکطرف بزرگتر از طرف دیگر میباشد و این موضوع و طراحی بوش خور میباشد (H)

مشخصات فنی یا پیشوند و پسوند های فنی این بلبرینگ ها با مشخصات فنی بلبرینگ شیار عمیق هیچ ارتباطی ندارند یعنی اینکه همانند بلبرینگ 6000 ساده , RS , ZZ , N و NR رعایت نمیشود .

این بلبرینگ دارای ردیف های فنی 1200 و 1300 و 1400 میباشد و ردیفهای 2200 و2300 هستند .

در بلبرینگهای 2000 اندازه ضخامت (B) بیشتر از بلبرینگ 1000 میباشد . قیمت این بلبرینگها در بازار فروش , بلبرینگ 2000 نسبت به بلبرینگهای 1000 ارزانتر میباشد .

برای خرید این بلبرینگها هم میتوان به صورت پک کامل یعنی هم بلبرینگ کنیک و هم بوش مورد نظر رو با هم خرید کرد و هم میتوان به صورت جدا جدا آنها را خریداری کرد .

در این بلبرینگها کیج یا پنجره نگهدارنده ساچمه به سه شکل وجود دارد برنجی , فیبری و آهنی .

در داخل بلبرینگهای کنیک یکسری بوش مورد مصرف قرار میگیرند که با توجه به طراحی این بلبرینگ باید از این بوش ها استفاده شوند مثلا H300

منبع : عظیم صنعت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.