بلبرینگ | انواع بلبرینگ | قیمت بلبرینگ

«بلبرینگ» ، «قیمت بلبرینگ»، «انواع بلبرینگ»

بلبرینگ | انواع بلبرینگ | قیمت بلبرینگ

«بلبرینگ» ، «قیمت بلبرینگ»، «انواع بلبرینگ»

ببلبرینگ 3000 و 4000 (Deep groove ball bearings)

بلبرینگ 3000 و 4000 همانند بلبرینگ 6000 در ردیف بلبرینگهای شیار عمیق قرار دارند و همانطور که از اسم آنها پیداست ساچمه های کروی در آن بکار رفته است و نیروی وارده با استفاده از ساچمه ها انتقال پیدا میکنند . این بلبرینگ ها (3000 و 4000) تنها تفاوتی که با بلبرینگ 6000 دارند شکل و نحوه قرار گرفتن ساچمه ها داخل کیج یا پنجره نگهدارنده میباشد  که در بلبرینگ 6000 ساچمه ها به صورت تک ردیف میباشند و پشت سر هم قرار دارند که در اصطلاح به آنها(Single row)گفته میشود ولی در بلبرینگهای 3000 و 4000 ساچمهه ها به صورت دوردیف میباشد و سیستم پرچ یا پنجره های نگهدارنده ساچمه ها فرق میکند که در شکل زیر مشخص شده است وبا توجه به انواع بلبرینگ در بزار بلبرینگ قیمت بلبرینگ نیز متفاوت میباشد.

ببلبرینگ 3000 و 4000 (Deep groove ball bearings)
ببلبرینگ 3000 و 4000 (Deep groove ball bearings)

در این بلبرینگها ضخامت یا اندازه و مقدار B تغییر میکند و نسبت به بلبرینگ 6000 بزرگتر میباشد . مشخصات فنی یا پیشوند و پسوند های فنی این بلبرینگ ها با مشخصات فنی بلبرینگ 6000 برابری میکنند یعنی اینکه همانند بلبرینگ 6000 ساده , RS , ZZ , N و NR رعایت میشود . سیستم طراحی بلبرینگ های 3000 و 4000 به گونه ایی میباشد که متخصصین میتوانند این دو بلبرینگ را در جاهایی که مصرف عادی دارند به جای هم در دستگاه ها مورد مصرف قرار بدهند . لازم به ذکر میباشد که در استعلام گرفتن قیمت بلبرینگ 3000 و 4000 قیمت بلبرینگ 4000 بالاتر و بیشتر میباشد . شاید این سوال براتون پیش بیاد که چرا پس دو نوع بلبرینگ ساخته شده که جواب به اینگونه میباشد که داخل بلبرینگ 4000 فاصله بین ساچمه های کروی از یکدیگر خیلی کمتر از بلبرینگ 3000 میباشد که این فاصله کم ساچمه ها باعث دور بالاتر و مقاومت بالاتر نسبت به بلبرینگ 3000 میباشد .

بلبرینگ 6000(Deep groove ball bearings)

در بازار فروش بلبرینگ و در کل بلبرینگ ها با یک سری شماره های فنی که نسبت به طراحی آنها شرکتهای سازنده بر روی آنها نامگذاری کردن دارای خصوصیات و مشخصات خاصی میباشند که این مقاله به بلبرینگ 6000 و مشخصات آن به صورت کاملاا تحقیقاتی از بازار فروش بلبرینگ در ایران و دانستنیهای جمع آوری شده از فروشندگان در ایران جمع آوری شده است .

بلبرینگ 6000 دارای یک ردیف ساچمه گرد میباشد که این ساچمه ها پشت سر هم در ردیفی کاملا صاف قرار دارند . بلبرینگ 6000 از لحاظ فنی و یک سری پیشوند ها و پسوند های فنی به چند دسته مختلف تقسیم بندی شده که نسبت به محلل استفاده انتخاب میشود که قیمت بلبرینگ نسبت به این مشخصه ها قابل تغییر میباشد .

این دسته ها عبارتند از:


بلبرینگ 6000(Deep groove ball bearings)
بلبرینگ 6000(Deep groove ball bearings)




بلبرینگ 6000 ساده که در این بلبرینگ ساچمه ها از دو طرف کاملا دیده و قابل رویت هستن (6212)








بلبرینگ 6000(Deep groove ball bearings)
بلبرینگ 6000(Deep groove ball bearings)



بلبرینگ 6000 به همراه پسوند Z  نشانگر این میباشد که از یکطرف واشر آهنی ساچمه ها را پوشانده و قابل رویت نیست و از طرف دیگر ساچمه ها دیده میشود ( 6212ZZ)

بلبرینگ 6000 به همراه پسوند 2Z یا ZZ که از دوطرف واشر آهنی به کار برده شده که ساچمه های آن از دوطرف قابل رویت نمیباشند (6017ZZ)







بلبرینگ 6000(Deep groove ball bearings)
بلبرینگ 6000(Deep groove ball bearings)



بلبرینگ 6000 به همراه پسوند RS که از یکطرف واشر پلاستیکی دارا میباشد و از طرف دیگر ساده یعنی واشر ندارد و ساچمه ها دیده میشوند و 2RS که نشانگر این میباشد که از دو طرف واشر پلاستیکی بکار برده شده که قابلیت ضد آب را دارا میباشد (69022RS)







بلبرینگ 6000(Deep groove ball bearings)
بلبرینگ 6000(Deep groove ball bearings


بلبرینگ 6000 با پسوند N بلبرینگی میباشد بر روی سطح خارجی آن جای خار داشته باشد (6408N)








بلبرینگ 6000(Deep groove ball bearings)
بلبرینگ 6000(Deep groove ball bearings)



بلبرینگ 6000 با پسوند NR بلبرینگی میباشد که بر روی سطح خارجی آن جای خار وجود داشته باشد به همراه خار که در شکل نشان داده شده است








بلبرینگ 6000 از پر مصرف ترین بلبرینگ ها میباشد که از لحاظ ساختاری خیلی ساده ولی پر مصرف میباشد و در بازار های خرید و فروش بلبرینگ از رایجترین بلبرینگ ها است .


منبع : عظیم صنعت

بلبرینگ های کفه گرد

بلبرینگ های کفه گرد

با توجه به دانستنیهای قبلی و مقاله های قبل که درباره بارهای شعایی وارده بر برینگ ها به صورت کامل درباره بار شعایی بحث شد و طبق بارهای شعایی وارد بر برینگ یک سری بلبرینگ برای تحمل بار طراحی شد و در این مقاله نسبت به بارهای فشاری و عمود بر بلبرینگ توضیح داده میشود که این بلبرینگها بیشترن کارایی که دارند در کف مورد مصرف قرار میگیرند و همچنین بسته به موقعیت وشرایطی که یک بلبرینگ مورد مصرف قرار میگیرد با توجه به شرایط بکارگیری بلبرینگها آنها را طراحی و مورد مصرف قرار میدهند .

بلبرینگ کف گرد Ball Thrust Bearing:

بلبرینگ های کفه گرد
بلبرینگ های کفه گرد

این بلبرینگ همانند بلبرینگهایی با ساچمه های گرد میباشند و ساچمه های آن به صورت تک ردیف در کنار هم قرار گرفته اند . تفاوت این بلبرینگها کف گرد با بلبرینگهای دیگر به این صورت میباشد که اهرم فشار به صورت عمودی در آن قرار میگیرد . چنگ و شبکه یا کیج نگهدارنده آنها از جنس آهن و برنج و فیبر میباشد . در یکطرف این بلبرینگ لبه ایی طراحی شده که به راحتی بر روی کار قرار گیرد که با توجه به لبه دار بودن آن از یک طرف با کمی ضربه و فشار ساچمه های آن به همراه بوش داخلی بیرون آورده میشود . یک سری طراحی ها برای زاویه دار کردن بلبرینگها و بالابردن کارایی آنها محاسبه و طراحی میشود که بر روی قیمت بلبرینگ تأثیر گذار میباشد هر مقدار بلبرینگ بیشتر زاویه دار باشد قیمت آن در بازار بیشتر میباشد .

این نوع بلبرینگ ها در جاهایی مورد استفاده قرار می گیرند که سرعت پایین باشد و همچنین فشار از نوع radial کم باشد.

بلبرینگ کفه گرد

رولبرینگ کف گرد بشکه ای Roller trust bearing:

بلبرینگ های کفه گرد
بلبرینگ های کفه گرد


این نوع بلبرینگ قادر به تحمل نمودن فشار زیادی از نوع thrust می باشند. در شکل بالا نمونه ای از آن نمایش داده شده است.

بلبرینگ کف گرد بشکه ای

منبع : عظیم صنعت

NTN تولید کننده سیستم موتور داخل چرخ وسایل نقلیه برقی

NTN  این شرکت ژاپنی با توجه به روند بالای پیشرفت در صنعت دست به ساخت سیستم موتور داخل چرخ وسایل نقلیه برقی زد که با توجه به موفقیت خود در تولید بلبرینگ و مطرح کردن خود در بازار فروش بلبرینگ و تجربه خود در ساخت انواع بلبرینگ بهه  این نتیجه رسید که مطمعنا با موفقیت همراه میشود .

کاربرد این نوآوری در خودرو های شهری آینده خواهد بود که به آن ها این امکان را می دهد که هر چه کوچکتر و سبکتر ساخته شوند و همچنین هدایت آنها در فضا های شهری آسان تر شود. به عنوان نمونه این خودرو ها قادرند در فضایی به اندازه طول خودرو پارک نمایند و یا دور بزنند که این مزیت بزرگی برای استفاده آنها در شهرهای شلوغ محسوب می شود.

شرکت NTN موفق به توسعه «سیستم موتور داخل چرخ برای وسایل نقلیه برقی» شده است و این اختراع خود را اولین بار در خودرو برقی دو نفره خود اعمال نموده است. از جمله مزایای این سیستم، استفاده بهینه از فضا و انعطاف پذیری بیشتر برای طراحی خودرو می باشد.

این سیستم می تواند با تغییر مکانیسم توپی چرخ خودرو و جعبه دنده و موتور بر روی خودرو اعمال شود. برخی از مزایای این سیستم موتور داخل چرخ عبارتند از:

۱- این سیستم به طور فشرده درون هر چرخ قرار می گیرد.

۲- استفاده از توپی چرخ های باریک که قابلیت تجاری سازی زیادی دارند.

۳- سامانه به صورت یکپارچه شامل موتور محرکه، دنده کاهنده، توپی چرخ و فرمان ساخته می شود.

۴- کنترل مستقل نیروی محرکه چرخ های چپ و راست خودرو را ممکن می کند.

منبع : عظیم صنعت

نشانه های پایان عمر بلبرینگ

در بازار فروش بلبرینگ یک سری خرابی ها باعث میشود که قیمت بلبرینگ کاهش و یا حتی دیگر نتوان آن را به فروش برسانیم این خرابی ها در انواع بلبرینگ متفاوت میباشد و هر خرابی راه های مقابله با خود را دارد مشاهدات ، تحقیقات و مطالعات و در کل تجربه نشان داده است که عمر پاین بلبرینگها و خرابی های بلبرینگها علت های مختلفی دارند ولی اگر در نگهداری آنها مقداری دقت کنیم و راه حل های مناسب و درست را به صورت حرفه ایی مطالعه بکنیمم و علت های خرابی آنها را فرا بگیریم به این روش از خرابی های زودرس جلوگیری کرده تا در آخر بدلیل پایان عمر واقعی خود بلبرینگ کارایی آن به اتمام برسد. برینگهایی که بدلایل خرابی های زودرس از بین میروند و دچار خرابی میشوند در واقع یک سری علت ها دارند که در این مقاله به علل خرابی سایش یا کچلی برینگ میپردازیم ،که با مطالعه بر روی آن بلبرینگ خراب به علت خرابی آن پی برده و از خرابی های مجدد جلوگیری کرده و علت آن را برطرف میکنیم .

نشانه های پایان عمر برینگ
نشانه های پایان عمر برینگ

سایش، کچلی

تعریف:

سایش عموماً در اثر لغزش قطعات بر روی یکدیگر نظیر سطح جانبی غلتک با لبه حلقه، سطح حفره های قفسه، قفسه و سطح راهنمای حلقه برینگ ایجاد می شود.

سایش حاصله از وجود مواد زائد و خوردگی نه تنها در مورد سطوح لغزنده بلکه در سطوح چرخشی نیز اتفاق می افتد.

سایش در سطوح جانبی غلتک های رولبرینگ استوانه ای

سایش در شیار غلتک رولبرینگ های استوانه ای دو ردیفه

علت:

سایش:

  1. روانکار نامناسب یا غیر کافی.
  2. آلودگی توسط مواد زائد.

کچلی:

  1. بار مرتعش.
  2. ارتعاش ملایم حاصل از بار بر روی سطوح درگیر.

کچلی در سوراخ داخلی رولبرینگ مخروطی

کچلی در سطح بیرونی حلقه بیرونی بلبرینگ شیار عمیق

روش اصلاح:

  1. سایش:

الف- تجدید نظر و اصلاح در روانکار و روش روانکاری.

ب- تصفیه روغن.

ج- بهبود آب بندی.

  1. کچلی:

الف- بررسی وجود ارتعاش و حذف آن.

ب- بررسی انطباق و افزایش آن.

ج- افزایش صلبیت شافت.

منبع : عظیم صنعت