بلبرینگ | انواع بلبرینگ | قیمت بلبرینگ

«بلبرینگ» ، «قیمت بلبرینگ»، «انواع بلبرینگ»

بلبرینگ | انواع بلبرینگ | قیمت بلبرینگ

«بلبرینگ» ، «قیمت بلبرینگ»، «انواع بلبرینگ»

کاربرد بلبرینگ

رولربیرینگ های کروی که در واقع ساچمه های آن به شکل رول یا استوانه ایی میباشد می توانند بارهای خیلی سنگین را تحمل کنند و همچنین در دسته رولبرینگ خود تنظیم می باشند .این بلبرینگ خود تنظیم که میتواند با توجه به کارایی که دارد خود را با شفت و نشیمنگاه شفت و عدم همراستایی آنها تنظیم کند این خصوصیات آنها برای کارهای سنگین و صنایع سنگین در محلهایی که بارهای سنگین اعمال میشوند که با تغیراتی در شفت همراه است مناسب میباشد .

کاربرد بلبرینگ
کاربرد بلبرینگ

با توجه به توضیحاتی که داده شد نتیجه گرفته میشود که یک قانون کلی و پایه وجود ندارد و باید نسبت به شرایط و کار یک سری عوامل سنجیده شود و نسبت به آن کاربرد بلبرینگ شناسایی شود پس اطلاعات مربوط به کار بهترین عامل انتخاب برینگ میباشد که عبارتند از :

1:     بیرینگ های آب بندی شده

2:     حرکت و بی سرو صدا

 3:    بارها

4:     عدم همراستایی 

5:     دقت

6:     سرعت

7:     سفتی 

8:    جابجایی محوری

9:    نصب و بیرون آوردن بیرینگ

10:   فضای موجود

در بیشتر موارد یکی از ابعاد اصلی بیرینگ، معمولا قطر داخلی، بر اساس طراحی ماشین (قطر شفت) از پیش تعیین شده است. برای شفت ها با قطر کم همه انواع بلبرینگ ها را می توان استفاده کرد، ولی بیشترین کاربرد را بلبیرینگ های شیار عمیق دارند. رول بیرینگ های سوزنی نیز برای این منظور مناسب هستند .برای شفت ها با قطر بزرگ، رول بیرینگ های استوانه ای، مخروطی، کروی و توریدال بکار می روند. همچنین بلبیرینگ های شیار عمیق نیز در این موارد کاربرد دارند وقتی محدودیت شعاعی وجود دارد باید از بیرینگ ها با مقطع کوچک و یا سری های قطر 8 و 9 استفاده کرد. به علاوه مجموعه قفسه و رولرهای سوزنی، رولبیرینگ سوزنی با رینگ خارجی از جنس ورق کشیده شده و رولبیرینگ سوزنی با یا بدون رینگ داخلی بسیار مناسب می باشند. همچنین بعضی از سری های بلبیرینگ های شیار عمیق و تماس زاویه، رولبیرینگ های استوانه ای، مخروطی، کروی و توریدال نیز بکار می روند.وقتی محدودیت محوری وجود دارد سری های خاصی از رولبیرینگ های استوانه ای و بلبیرینگ های شیار عمیق برای تحمل بار محوری و ترکیبی استفاده می شوند. همچنین از انواع رولبیرینگ های سوزنی ترکیبی نیز می توان استفاده کرد . برای بار محوری خالص، می توان از مجموعه قفسه و لورهای سوزنی کف گرد (با یا بدون واشرها) و رولبیرینگ سوزنی کف گرد استفاده کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.