بلبرینگ | انواع بلبرینگ | قیمت بلبرینگ

«بلبرینگ» ، «قیمت بلبرینگ»، «انواع بلبرینگ»

بلبرینگ | انواع بلبرینگ | قیمت بلبرینگ

«بلبرینگ» ، «قیمت بلبرینگ»، «انواع بلبرینگ»

NSK و تولیدات جدید بلبرینگ مخصوص

با توجه به این موضوع که باید از ورود زرات ریز به داخل بیرینگهای دستگاه های کپی جلوگیری شود تا از کارایی بهتر آنها کم نشود  از یکسری بیرینگهایی دارای واشرها و نشتبندهایی استفاده میشود که از آلوده شدن بیرینگ ها جلوگیری شود ولی استفاده از بیرینگ های دارای نشت بند تماسی، موجب افزایش میزان اصطکاک و به تبع آن اتلاف انرژی می گردد.

شرکت تولید بلبرینگ NSK با توجه به نیاز شرکتهای چاپ و انتشارات دست به تولید و فروش بلبرینگ مخصوص برای دستگاه های چاپ و کپی زد که در این راستا بیرینگهایی که در ماشین های کپی و در قسمت چاپ و ظهور تصویر استفاده میشوندد ناخدآگاه یکسری زرات خیلی کوچک که به نام تونر میباشد بر روی آنها تاثیر مستقیم میگزارد .


همچنین در صورتی که بیرینگ های استفاده شده در بخش انتقال دهنده کاغذ در ماشین های کپی به نرمی نچرخند، موجب گیرکردن کاغد در درون دستگاه خواهند شد. به همین جهت در این بخش از بیرینگ های دارای حفاظ فلزی غیر تماسی استفاده می شود. ولی این بیرینگ ها در مقابل ورود آلودگی های خارجی عملکرد چندان مناسبی ندارند.

علاوه بر این در اقتصادهای نوظهور که بخش عمده ای از دستگاه های کپی در آن ها استفاده می گردد، کیفیت کاغذ پایین است و در نتیجه در هنگام انتقال کاغذ توسط غلتک ها در درون دستگاه کپی، گرد کاغذ تولید می شود و مسئله پیش گیری از ورود این گرد کاغذ به درون بیرینگ، چالشی دیگر برای شرکت های تولید کننده ماشین های کپی است.
به منظور غلبه بر چالش های مطرح شده، شرکت NSK به تازگی سری جدیدی از بیرینگ ها را برای استفاده در تجهیزات دفتریی از قبیل دستگاه های کپی معرفی نموده است. راه حل پیشنهادی شرکت NSK استفاده از حفاظ های فلزی غیر تماسی و گریس های دارای ترکیب ویژه می باشد. اگر چه اطلاعات دقیقی از جزئیات این بیرینگ های جدید منتشر نشده است، ولی طبق ادعای شرکت NSK، این بیرینگ ها قادر به پیشگیری از ورود گرد و غبار و کاهش میزان اتلاف انرژی ناشی از اصطکاک به صورت همزمان می باشند.

بنابراین استفاده از این بیرینگ ها موجب افزایش طول عمر بیرینگ و کاهش میزان مصرف انرژی در ماشین کپی خواهد شد. شرکت NSK قصد دارد که در سال ۲۰۲۰ از فروش این محصول ۱ میلیارد ین به دست آورد.

منبع : عظیم صنعت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.